Web copywriting

Web copywriting neboli česky textování webu je relativně mladé literární odvětví. Vzniklo ve Spojených státech zhruba před 15 lety s cílem prosadit internetové prezentace i bez placené reklamy na přední místa při vyhledávání informací podle klíčových slov.

Charakteristickým znakem je odbornost, stručnost, srozumitelnost a přesnost sdělení, jehož cílem je zaujmout potenciální odběratele vašeho zboží nebo služeb a / nebo ho ke koupi přesvědčit.

Lidé na internetu totiž nečtou dlouhé texty a o úspěchu webových stránek tak prakticky rozhoduje jen prvotní okamžik a dojem, kdy uživatel váhá, zda na stránce setrvá či nikoli. Rozhodující jsou v tomto ohledu tři oblasti: grafika, struktura webu a kvalita textů (obsah).

Obsah webu musí též plně reflektovat obvyklé otázky a nabízet na již předem odpovědi. Důvěra čtenáře je pak posílena a pokud se dozví vše podstané o daném odvětví, je to už jen malý krůček k uzavření obchodu. Proto je nesmírně důležité zacílení internetové prezentace na konkrétní skupinu. Té se pak podřizuje styl sdělení.

Jak textování webu funguje?

Při psaní webových textů je důležité brát ohled nejen na stručnost a smysluplnost sdělení, ale i na vyhledávače (Google, Seznam apod.). Právě ty do značné míry rozhodují o tom, zda se potenciální zákazník na vaše stránky při vyhledávání dostane či nikoli. Proto texty musejí obsahovat přiměřený počet klíčových slov nejen v nadpisech, ale i v textu (odborně se tomu říká optimální hustota). Algoritmy vyhledávání si vyhledávače úzkostlivě tají, proto platí obecné pravidlo, že v textu musejí být klíčová slova rozeseta rovnoměrně a přiměřeně.

Některé renomované firmy zabývající se SEO / SEM (Search Engine Optimalization, Search Engine Marketing = vyhledávací optimalizace a marketing) tvrdí, že textaci má předcházet analýza. Odborníci se však nemohou shodnout, co je prvotní, zda text či SEO / SEM optimalizace. Pravda leží patrně někde uprostřed. Prakticky vzato není možné vybudovat kvalitní web bez odborné textace napojené na SEO a SEM a zase naopak. Proto s firmami zabývajícími se SEO / SEM úzce spolupracuji.

Proč se do web copywritingu vyplatí investovat?

Do odborného textování webu se vyplatí investovat, protože:

  • vaše internetové stránky budou mít vysokou návštěvnost
  • kvalitně otextované stránky budou generovat větší zisk.

Kontakt

Ludatext

Mgr. Luděk Svoboda
Práčská 2667/103
106 00 Praha 10


tel. A: 739 294 012
tel. B: 773 285 844
IČO: 61553921